26 January 2012

Keskustelua ja kertomuksia


Tammikuun Trendi + sakset + UHU stic.

Istuin eilen illalla bussissa ja rupesin kirjoittamaan ylös ihmisten keskusteluja. (joo-o!)
Hurisevassa bussissa ei tienkään kaikkea kuule, mutta joitain sanoja ja lauseita sain poimittua paperille. Ei mitään kovinkaan mehukasta, mutta jotenkin mielenkiintoinen kokeilu...


Tässä joitain kuultuja:

Juokse sinä humma...
Lunta vaan tulee kokoajan...
...sulla ei töissä oo tolppaa siellä...
Ei mitään sisätilalämmitystä...
Mist sä meinaat ostaa halval...
...koko- vai puolipressu...
...automatiikkaa...
No mut soitellaa.

Oliks samanlainen ku eilen...
...Tai siis...
Meil oli keskustelut...
...sun pitää...
Se tarkottaa sitä...
Se sano et saattaa... etsä...
Jos sä annat anteeks...
Meil oli ehkä paras...

...hankalaa...
Hei arvaa mitä Jesse.
Tää on ihan sika hyvä.
Everything you know...
...and then...
I'm so happy with that...
...and...
Tulee sellanen tosi hyvä fiilis.
It's like...
But I...
Now it's like...

Mihin kouluun sä hait.
...joo mä oon asunu Sveitsis ja Ranskas...
Jos mä pääsen...
...Yhteishaus... läpäl... et hae...

Isännän ja koiran koulu...
Saaduista eduista ei luovuta.
Hirvee valitus...
...ongelmakoira...
Koiran kanssa pitää olla kova.
Kuri ei oo rankasemista.
...se on väärin...
Mä oon koirien kanssa neutraali.
...kun ei oo koirankuiskaaja...
Käytsä ulkoiluttamassa...
Taistelukoirat...
...murisee ja varoittaa...
- - -

Olin siis matkalla sarjiskurssilta, joten aloin miettimään saisiko tällaisesta rakennettua jotain tarinaa esimerkiksi sarjakuvaan. Jotain kummallista dialogia ehkä.. No enpä tiedä!

Eilisellä sarjiskurssilla kerrottiin omia tarinoita elämän varrelta muille ja keskusteltiin niistä. Leppoisasti meni kolmisen tuntia siinä kuunnellessa ja omia tarinoita kertoessa... En tietenkään osaa istua ihan tekemättä mitään joten leikkelin laukussa ollutta Trendiä ja tulos näkyykin yllä.

7 comments:

  1. Moikka! Mitä mieltä muotsikan tehtävistä? Ei oo ainakaan pelii!!!zemppia laura!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moi!! Samaa tuttua kauraahan ne oikeestaan on... Ihan leppoisin mielin tässä mennään ;)

      Delete
  2. Tykkään hirrrveesti sun blogista ja varsinkin kaikista sun töistäs! Teen ite vähän samantapasia, mut vielä on paljon matkaa en pääsisin sun tasolles:) Kaikki nää kuvat inspiroi mua tosi paljon, ne on niin upeita!! Mitä sä opiskelet ja missä? Graafista suunnittelua..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiva kun tykkäät! Ihanaa saada kommentteja. En opiskele tällä hetkellä (paitsi pari kurssia taideopintoja avoimessa yliopistossa), mutta tarkoituksena olisi päästä opiskelemaan graafista suunnittelua täyspäiväisesti. Aikaisemmin olen opiskellut vuoden HEOssa multimedialinjalla. On tässä minullakin vielä matkaa.. ;-)

      Delete
    2. Haha olinki ihan superilonen ku bongasin tän blogin tuolta Emmin blogilistauksesta, koska just jotain tällästä oon halunnu rupee seuraileen! Mullakin on suunnitelmissa hakee opiskelemaan graafista suunnittelua (kunhan saan tän lukion pois alta) joten mua kiinnostais just että missä oot opiskellu aikasemmin ja näin? Jotain taide-taustoja?:-D Vaikka sä et vielä ookkaan opiskelemassa niiin silti musta olis kiva kuulla jos vaan haluut kertoo.

      Delete
  3. Hahaha, mielenkiintosia keskustelunpätkiä! :D

    ReplyDelete